Maak je klanten aaibaar en boost je omzet! (12 juni 2017 09:30 - 3 juli 2017 17:00)

Maak van uw klant een ambassadeur en verhoog zo de omzet per klant én krijg meer klanten in uw praktijk of winkel.
Een nieuwe cursus datum wordt binnenkort bekend gemaakt.
0,00

Maak van uw klant een ambassadeur en verhoog zo de omzet per klant én krijg meer klanten in uw praktijk of winkel. Klinkt dit als muziek in uw oren? Doe dan mee met de driedaagse training ‘Maak je klanten aaibaar en boost je omzet!’ van Rob Vrolijk.

In deze unieke opleiding leert u hoe u aan nieuwe klanten komt, zonder te adverteren. Docent Rob Vrolijk is Sales en Marketing verantwoordelijke bij Alfasan Diergeneesmiddelen voor de Nederlandse markt en mede-eigenaar van Phytotreat BV, een bedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling en verkoop van natuurlijke gezondheidsproducten. Hierdoor kan hij zich goed verplaatsen in zowel de retailer als de veterinaire markt.

Onderwerpen
Rob doceert door veel ervaringen uit de praktijk toe te passen. Het meest belangrijke uit de training: houdt de klant tevreden. Dit doet u niet op één moment, maar van het moment van binnenkomst tot een eventuele klachtbehandeling. Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training zijn:

  • Maak van je klant je ambassadeur
    Hoe kom je aan nieuwe klanten? Adverteren is vaak duur en weinig effectief, terwijl je wél graag groei van de omzet wilt bereiken.
    Stel je nu voor als iedere klant voor jou praktijk of winkel reclame maakt?
  • Ombuigen van weerstand
    We hebben allemaal wel een keer die lastige klant gehad met weerstand tegen je prijs, je product, je dienstverlening. Is die boze klant nu vervelend of ligt hier een mooie kans om de klant juist extra tevreden te maken?
  • Psychologie in de verkoop
    Niemand wil iets verkocht krijgen. Toch zijn er zaken waardoor je klant beïnvloed of geïnspireerd wordt. Maakt de klant dan een bewust keuze of heeft hij in zijn of haar onderbewustzijn voor iets gekozen?      
  • De basisprincipes van verkoop
    Door een paar uitgangspunten in de klantomgang te kennen bereik je meer en wordt je klantcontact effectiever én veel leuker.
  • Dr. Google is je beste vriend
    Veel klanten doen vooronderzoek en weten soms als wat het dier mankeert en welk middel ze nodig hebben. Veel professionals vinden dit soort klanten maar vervelend, want iedereen kan zomaar wat schrijven op een website en jij moet daaraan de klant maar zien te overtuigen dat het niet zo is......  Of staat dr. Google aan jouw kant?
  • Up-selling en cross-selling
    Als je de klant goed adviseert zou hij meer kunnen gaan kopen of ook andere zaken naast hetgeen hij normaal bij je komt halen. Smeer je hem dan wat aan, of help je de klant dan juist beter. Wil je meer kopende klanten of klanten die meer willen kopen? 
  • Goede klachtbehandeling voor meer omzet
    Als je klacht niet naar tevredenheid wordt behandeld is de kans groot dat je niet meer terugkomt. Als je klacht naar tevredenheid wordt opgelost blijf je evenveel komen. Maar wat doe je nu als je super tevreden bent over de klachtoplossing?


Investeer in uzelf!
De training is verdeeld over drie dagen en tussen de trainingsdagen bevinden zich periodes van oefenen in de praktijk. Bestaande gewoonten onderzoeken, veranderen en deze integreren in het eigen gedrag kost namelijk tijd. Daarom maakt iedere deelnemer na afloop van de trainingsdag een persoonlijk actieplan met de vijf belangrijkste leerpunten van deze dag. De volgende trainingsdag geeft iedere deelnemer in een praktijkverslag aan wat zijn persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Cursusinformatie
Hieronder alle praktische informatie over de cursus. 

  • Doelgroep: medewerkers van dierenspeciaalzaken, paraveterinairen en dierenartsen
  • Docent: Rob Vrolijk
  • Datum: maandag 22 mei, maandag 12 juni en maandag 3 juli 2017
  • Tijd: 09.30-17.00 uur (ontvangt vanaf 09.00 uur)
  • Plaats: Educatiecentrum EduPet, Accustraat 3-5 in Veenendaal
  • Kosten: € 363,- inclusief BTW (€300,- exclusief 21% BTW).  inclusief koffie/thee en een lunch
  • Accreditatie: CPD (Collectief Praktiserende Dierenartsen) 18 CPD credits (6 credits per cursusdag) nr 1718

 

Docenten

Product specificaties
Doelgroep Dierenspeciaalzaak medewerker, Dierenarts, Paraveterinairen
Klanten die dit kochten, kochten ook..

Pet College: Gek van de jeuk!

Hoe kunnen we huidklachten het beste behandelen of nog liever, voorkomen?