De consument verlangt in toenemende mate een authentieke gastvrijheidsbeleving bij een bezoek aan een locatie. In de tijd waar online niet meer is weg te denken in het koopproces, zeker door de impact van covid-19, is het essentieel om onderscheidend te zijn met die beleving in de ‘bricks’ winkels. De consument weten te verrassen, verwennen, verleiden, verwonderen, verblijden en zeker persoonlijk te verbinden. Een bezoek waarover wordt gesproken en waardoor je ambassadeur wordt. Niet alleen in jouw winkel(s) maar ook daarbuiten. Dat het dé ontmoetingsplek wordt voor jouw klanten. Maar hoe dan?

Als dierenspeciaalzaak, trimsalon of andere ondernemer in de dierenbranche wil je voor je klanten graag the place to be zijn. Klantvriendelijk zijn, sfeer bieden, verrassen, trends zetten en zo nét iets anders zijn dan de rest. Via de masterclasses van Marja Groen leer je jezelf als ondernemer en retailer onderscheiden.

Een masterclass met meerwaarde

Karin Smulders van Smulders Diervoeders kwam via Prins Petfoods in contact met Marja Groen van La Differenza, die dit voorjaar voor haar bedrijf een masterclass verzorgde. Dat werd een succes! 'Marja bleek een verfrissende en enthousiaste vrouw die bereid was ons te helpen met onze visie en doelen voor komend jaar', vertelt Karin Smulders. 'Ter voorbereiding kreeg ik van haar flink wat huiswerk. Omschrijf je missie, je visie, hoe klanten je bedrijf zien, wat je wil uitstralen en wat je juist niet wil zijn. Daarnaast hield ik op verzoek van Marja een klanttevredenheidsenquête, waarop ik binnen enkele dagen al meer dan zeventig reacties had. Zo ontdekten we dat onze klanten hartstikke tevreden zijn en heel graag wilden dat we weer leuke evenementen zouden organiseren.

Dat was voor mij en mijn team de aanleiding om een superleuke evenementenagenda te maken.' De masterclass zelf leverde Karin veel waardevolle informatie op. 'Vooral wie we echt zijn, en dat was voor mij eerlijk gezegd ook een eyeopener. We weten wat we willen en daarop hebben we tijdens de masterclass meteen doorgepakt. Waarin kunnen we toegevoegde waarde bieden? Welke laaghangende appels oftewel kansen kunnen we meteen plukken? Samen met Marja hebben we een leuke kreet bedacht die we overal in ons bedrijf kunnen toepassen, zodat we als Smulders Diervoeders echt herkenbaar zijn.' Karin is na de masterclass meteen aan de slag gegaan om alle ideeën concreet te maken. 'Onze hoofden zitten vol ideeën, onze neuzen staan dezelfde kant op. Marja geeft je de energie om met weinig middelen veel te kunnen. Het is zeker de moeite waard om haar eens uit te nodigen.'

Benieuwd of deze masterclass ook iets voor jou kan betekenen?

Lees meer over de masterclass

Direct contact

Informatie

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Ga naar contact